איך יוצרים רושם ראשוני חיובי?

תוכן עניינים

לאדם הממוצע לוקח כמה שניות כדי לגבש רושם ראשוני בתת המודע שלו. לעיתים הפעולה הזאת קורת מבלי שבכלל נהיה מודעים אליה או נשים אליה לב. עם זאת מדובר על פעולה טבעית, כזאת שהמוח שלנו עושה אותה מאז ומתמיד. גם אם הרושם הראשוני מוטעה, ייקח זמן עד שנוכל לשנות אותו מבסיסו. קשה שלא להגיע למסקנות חפוזות, בטח אם נרצה לדעת מה הצעד הבא שלנו. לפיכך חשוב להבין איך יוצרים רושם טוב כבר על ההתחלה בקרב אנשים שיפגשו אתכם לראשונה. לא משנה אם מדובר על שותפים עסקיים, לקוחות או אפילו סתם אנשים שלא מכירים אתכם.

יצירת רושם ראשוני – חיוך יעשה את העבודה

אחת מהפעולות הבסיסיות שיכולות לשפר את הרושם הראשוני היא החיוך שלכם. מחקרים מראים כי אנשים שמחייכים מצליחים ליצור רושם טוב על האנשים בסביבתם. גם אם הם אינם מודעים לסיבה האמיתית שבגינה אתם מחייכים, זה יוצר אווירה נעימה. בו בזמן אנשים שנראים זועפים, גם אם זוהי לא המציאות יצטיירו באור שלילי. באופן טבעי אנשים רוצים לקרב אליהם אנשים מחויכים שיוצרים אווירה טובה ויגרמו גם להם לחייך. לכן בכל הזדמנות שיש לכם תחייכו, זה מקרין באופן אוטומטי כלפי חוץ.

תהיו פותחים ואל תסתירו דברים

פתיחות חשובה על מנת שייווצר רושם ראשוני טוב ככל האפשר. אומנם הרושם הראשוני נקבע כבר לאחר כמה שניות, עם זאת בהתחלה עוד אפשר לשנותו. אם תהיו מספיק פתוחים אולי יהיה אפשר להבין כי המחשבה הראשונית לא הייתה מדויקת. אנשים אוהבים לדעת כי ניצבים מולם אנשי שיחה, כאלה שכיף לשמוע מה קורה איתם. תגלו עניין גם כלפי מי שנמצא מולכם, זה מראה שאתם רואים גם את הצעד השני. בסוף הרושם נקבע בהתאם לכל הדברים הקטנים האלה שקורים מעצמם.

תתלבשו טוב בהתאם לאופי הפגישה

בין אם נודה בכך ובין אם לא, רושם ראשוני נקבע בין היתר על סמך המראה החיצוני שלנו. מה שאנו מציעים לכם לעשות זה לדאוג להתלבש כמו שצריך לכל פגישה אליה תוזמנו. אם מדובר על פגישה רשמית, תדאגו להגיע עם תלבושת שתהיה מתאימה. בו בזמן לפגישות ביומיום תוכלו להגיע לבושים כרגיל, אך עדיין תוודאו שלא פספסתם כלום. תזכרו כי המראה משפיע רבות על הרושם שיקבלו עליכם.

שמירה על קשר עין תמידי תעזור ברושם ראשוני

נכנסתם לשיחה עם אדם מסוים? אם לא תסתכלו לו בעיניים יהיה לו קשה מאוד לסמוך עליכם. בו בזמן שמירה על קשר עין לכל אורך השיחה מראה לאותו אדם כי אתם עמוק בשיחה. כלומר שאתם מתעניינים במה שהוא אומר ובדברים שהוא מציע בזמן השיחה עצמה. אומנם מדובר על פעולה פשוטה, יש כאלה שיגידו כי מבחינתם אין לה משמעות אמיתית. לחלק נכבד מהאנשים שמירה על קשר עין היא הבסיס לשיחה מוצלחת ופורייה. 

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן