מה מעסיקים בודקים בעת ראיון עבודה?

תוכן עניינים

במידה ואתם מתכוננים לראיון העבודה הבא שלכם, אתם בוודאי תרצו לדעת מה יעניין את המעסיק שיראיין אתכם. אז אלו הדברים שאתם צריכים לדעת:

  1. קודם כל, הוא קיבל אתכם על סמך קורות החיים שלכם. ז"א – אלו דברים שעברו סינון והוא מצא בניסיון שלכם ככזה שרלוונטי. על כן, אתם צריכים לרכז את השיח סביב קו"ח שלכם. סביר להניח שהשאלות שהוא ישאל יהיו קשורות אליהם.
  2. המראיין רוצה לגייס עובד עבור התפקיד שפורסם. על כן, אתם צריכים לדעת שבראיון, הוא לא ירצה לשמוע אתכם מספרים על זה שאתם חושבים שאתם יכולים לעשות עוד דברים. זה לא טוב לו.. הוא ירצה שאתם תתעניינו רק בתפקיד שלשמו באתם לראיון. hover הגדלת ראש יכולה רק לפגוע בכם.
  3. המראיין ירצה לדעת מה התוכניות שלכם לעתיד. הוא מתעניין בזה כי הוא יפחד שאתם רואים במשרה הזו כ"מקצה" או סתם עוד שלב בדרך לתפקיד אחר שמעניין אתכם יותר. קחו בחשבון, שמבחינת המראיין, אתם יכולים להישאר לנצח בתפקיד שאתם ממלאים עד להודעה חדשה. על כן, אם תגידו לו כבר בראיון שאתם מתכננים לעשות משרה אחרת בעתיד (גם אם אתם אומרים את זה סתם מתוך רצון להרשים), אז קחו בחשבון שזה יהיה בעייתי.
  4. אם אתם בוגרי שירות קרבי שעושים הרבה מילואים – זה לא מעניין את המראיין שלכם. ההפך – זה יכול להרתיע אותו. המציאות נורא מתסכלת, ועל אף שעשיתי שירות שהצטייר לכם בעבר כמשמעותי – קחו בחשבון שזה כנראה לא יעניין אף אחד. ההפך – הפחד מזה שאתם תהיו 30 ימים בשנה במילואים יכולה רק להפחיד את המעסיקים שלכם. במידה ואתם חיילים קרביים משוחררים, עדיף שלא תדברו על זה בראיון.
  5. אם יש לכם ניסיון רלוונטי בחברות דומות לאלו שאתם רוצים לעבוד בה, זה טוב – תספרו על זה למראיין שלכם. זה יעניין אותו. הוא כבר יוכל במהלך הראיון לדמיין אתכם "מזמרים" לו מידע פנימי על החברה הקודמת שלכם שתלמד אותו דברים חדשים שיוכלו לשפר את השירות שהחברה שלו עושה.
  6. היומיום שלכם והתחביבים שלכם לא מעניינים – לא כי הם לא אנשים נחמדים או סוציופטים, אלא כי זה לא משהו שמשפיע על העבודה. מה שכן, צורת הדיבור שלכם, הביטחון שלכם ומה שאתם משדרים באופן כללי כן מעניין. המראיין ירצה לגייס מישהו שיתאים לצוות שלו, ולא יהיה ביישן או נודניק. ההמלצה שלי – תדמיינו את עצמכם כבר עובדים בחברה, ותדברו אל המראיין כמו שהייתם מדברים איתו אחר שנה בפנים. החופשיות הזו תשדר לו הרבה ביטחון והרגשה של חיבור.
  7. אם יש לכם הכשרה שמתאימה לתפקיד, אבל אין לכם ניסיון קודם – המראיין עדיין ירצה לשמוע על דברים שעשיתם. אז איך אפשר להציג משהו כזה אם עוד לא עבדתם במקום אחר? לא בעיה – תתרגלו דברים שקשורים לתפקיד גם בעצמכם בבית, נטו לטובת הפרקטיקה, גם אם זה לא עבור לקוח או מעסיק כלשהו. אתם צריכים להיות מסוגלים להציג לו דוגמאות לתהליכים שביצעתם.
  8. המעסיק ירצה שתסבירו לו שאתם אנשים בעלי כושר למידה עצמית. מה שהכי חשוב היום בעולם התעסוקה, זו היכולת של העובד החדש להסתגל + לפתור בעיות בעצמו מבלי להפריע ליתר העובדים. תשומת לב מיותר לא תועיל לכם. מצד שני – יכולת אוטודידקטית היא דיי נדירה היום אבל מאוד משמעותית. תפתחו את זה, ואל תתביישו לספר למעסיק שלכם שאתם לומדים הרבה לבד דרך יוטיוב או אתרים דומים.

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן