מה לומדים כדי להיכנס לעולם ההייטק?

תוכן עניינים

עבודה בחברת הייטק הפכה בשנים האחרונות לשאיפה של ממש בקרב צעירים ישראלים הנמצאים בשלב בו הם בוחנים מסלולי לימוד וקריירה. הכסף הגדול, התנאים הנוחים וה-Vibe הנוצץ שההייטק יודע להציע מושך מאוד אבל גם נשאר די מסתורי. עולה השאלה בקרב אותם צעירים – איך באמת משתלבים שם? במה אנשי התעשיה עסקו לפני או למדו כדי להיות איפה שהם היום?

אז אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר. אם אתה רוצים להשתלב בהייטק, אז כדאי שתכירו 2 סוגי משרות בהייטק: תפקידי פיתוח ותפקידים לעובדים שהם לא מפתחים. יש פער גדול מאוד בשכר בין מפתחים בהייטק לבין עובדים שאינם מפתחים בהייטק, ועדיין – הפער שבין אלו שהם לא מפתחים, לבין השכר הממוצע במשק הוא בכל זאת ממש גדול. ז"א – גם אם אתם לא מפתחים, עדיין תוכלו לעבוד בהייטק ולהשתכר בשכר גבוהה בהרבה מהממוצע. כדי לסבר את האזון – שכר מפתח מתחיל בהייטק עומד על כ-20,000 ש"ח, בעוד ששכר של עובד בעל ותק של כשנתיים שהוא לא מפתח בהייטק, עומד על כ-15,000 ש"ח – עדיין הרבה יותר מהשכר הממוצע במשק אשר עומד על 9,000 ש"ח.

שילוב בהייטק בתפקידי פיתוח:

במידה ואתם רוצים למנות מבין המפתחים, ההמלצה היא ללמוד תואר במדעי המחשב. תואר נחשק, לא קל בכלל, אבל בסופו של דבר יתגמל מאוד. במסגרת לימודי מדעי המחשב, אתם תלמדו תכנות, פיתוח, קוד, אלגוריתם ועוד. בוגרי לימודי מדעי המחשב משתלבים בעיקר בחברות ההייטק ונהנים מעבודה מאתגרת ומתנאים מעולים.

במידה ואתם בתהליך הסבה מקצועית, ולימודי תואר במדעי המחשב לא נראה לכם ריאלי, תוכלו לעשות קורס נקודתי שהוא רלוונטי לתחום – כמו מפתח Backend, פייטון, ריאקט ושפות תכנות נוספות. קורס ממוקד יהיה קצר בהרבה, "עוטף" ומכיל יותר את הסטודנטים (למכללות הפרטיות יש אינטרס מאוד גבוהה ליצור חוויה חיובית בקרב הסטודנטים באוד שזה לא הנושא שהכי מעניין את האוניברסיטאות) – ולכן הוא יהיה קל יותר, אך כמובן גם מגביל יותר מבחינת המשרות שתוכלו למצוא. אבל – ויש אבל, אתם בהחלט תוכלו למצוא משרות רלוונטיות בהייטק.

שילוב בהייטק בתפקידים ללא מפתחים:

כמובן שחברת הייטק לא בנויה רק על המפתחים שלה. יש הרבה מאוד מסביב. להלן כמה דוגמאות לתפקידים בחברות הייטק אותם תוכלו לאייש גם אם אתם לא מפתחים:

מנהל\ת משרד: תפקיד אדמיניסטיבי מאתגר וחשוב מהמעלה הראשונה בחברת הייטקס. במנהל\ת המשרד הוא זה שאחראי להזיז את הדברים, לקבוע פגישות עם הלקוחות, לברר שכל הלו"ז מנוהל כמו שצריך ועוד. תפקיד שבשבילו לא צריך הכשרה או תואר מיוחד. מנהל\ת משרד הוא תפקיד שכל אחד יכול לעשות, אבל כדי לעשות אותו טוב, צריך הרבה הגדלת ראש, יכולות בין אישיות, יכולת להניע עובדים ועוד.

אנשי שיווק: חברת הייטק צריכה יח"צ, פרסום ושיווק. אנשי הפיתוח שלה הם ממש לא כאלו, ועל כן – יש לכל חברת הייטק מחלקת שיווק. תוכלו להשתלב בה, ולעשות תפקיד שיווקי שברוב הסיכויים אתם תשתכרו שם טוב יותר באופן לא מבוטל מאשר באותם תפקידי שיווק בחברות פרסום רגילות שהן לא בהייטק. איך? פשוט מאוד – על אף שמדובר באותו הג'וב, בהייטק משלמים יותר כסף. תפקידי השיווק העיקריים בהייטק הם שיווק דיגיטלי, קידום אתרים ופרסום ברשתות החברתיות.

מעצבים גרפים: באותו הקשר של הפרסום, אז מחלקות הפרסום של חברות הייטק צריכות גם אנשי גרפיקה ולא רק מנהלי קמפיינים ואנשי שיווק. כל מודעה, פרסומת או הצהרה צריכה להיות מעוצבת, ולכן יש גיוס גם למעצבים גרפיים. גם במקרה הזה, מעצב גרפי שיעבוד בחברת הייטק ירוויח ככל הנראה טוב יותר ממעצב גרפי שכיר שעובד במקום אחר שהוא לא חברת הייטק, וזה בשל השכר הממוצע הגבוה באותם חברות.

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן