טיפים לראיון עבודה בזום

תוכן עניינים

אם אתם מחפשים עבודה כרגע, רוב הסיכויים שכבר יצא לכם לעבור ראיון בווידאו, ואם תחפשו בעתיד, זה רק עניין של זמן עד שתתנסו בכך. באקלים העבודה של היום, ראיון עבודה בזום, בסקייפ או בטימס הפך לחלק נורמלי מתהליך הקבלה לחברות, ומאפשר למעסיקים לראיין מועמדים בלי קשר למיקום שלהם ולתנאים חיצוניים (כמו למשל, מגפה עולמית).

ראיונות וידאו אמנם הפכו לכלי גיוס נפוץ, אך לא כולם מרגישים בנוח מול המצלמה. כדי לוודא שהיתרונות שלכם לא ילכו לאיבוד בראיון הווידאו הבא שלכם, עליכם להתכונן כראוי, ובצורה יותר יסודית לעומת ראיון רגיל. כדי לעזור, הכנו לכם כמה טיפים לראיון מוצלח בזום.

תחשבו על כל הפרטים הקטנים מראש

לפני הכל, תחשבו היכן אתם עומדים לקיים את הראיון. אם יש לכם משרד ביתי זה אידיאלי, אבל אם לא תצטרכו למצוא חדר בתנאים מתאימים. אם אתם דואגים בקשר לרקע, תזכרו שניתן לבחור רקע וירטואלי שיעביר את המסר בהתאם לסיטואציה. ודאו כי תוכלו לשוחח עם המראיין ללא הפרעות והסחות דעת, ושלא יעברו אנשים או חיות מחמד במהלך הראיון.

עדיף להשתמש במחשב נייד, אבל אם אין לכם אפשרות כזו, תחשבו מראש היכן אתם יכולים להעמיד את הטלפון או הטאבלט, כך שיהיו יציבים לאורך הראיון. קחו בחשבון גם את התאורה בחדר, שחייבת להיות בהירה מספיק כדי שיראו אתכם היטב. אם יש מקור אור ישירות מאחוריכם, הזיזו איתו כדי שלא תיווצר צללית.

אל תשכחו לברר באיזו פלטפורמה יתבצע הראיון, תבדקו שאתם יודעים להשתמש בה ושהכל תקין. תבדקו את חיבור האינטרנט, את איכות הקול והתמונה, כך שבשום אופן לא תצטרכו לבצע התאמות במהלך הראיון. אתם יכולים לבצע שיחה עם חבר לתרגול, או להקליט את עצמכם. בהזדמנות זו, תוכלו לתרגל מענה על שאלות שעשויות לעלות, ולתרגל את שפת הגוף והאינטונציה שלכם מול המצלמה.

רגע לפני שאתם מתחילים, שימו את הטלפון על שקט וכבו התראות אחרות שעלולות להציק, כמו למשל עדכוני מערכת כאלה ואחרים. כמו כן, מומלץ לסגור חלונות ותוכנות שיכולות להפריע.

תתלבשו לעבודה שאתם רוצים

למרות שאתם יושבים בנוחות של הסביבה הטבעית שלכם, אתם עדיין צריכים להתלבש כפי שהייתם עבור ראיון פיזי. זה לא רק יעזור לכם להיראות מצוין, זה גם יסייע לכם לאמץ את הגישה המתאימה לשיחה רשמית. אל תתפתו להתלבש רק חצי-רשמי, כלומר להתלבש כראוי רק בחצי הגוף שלגם שרואים במצלמה. אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה, ואם תאלצו לקום משום מה, זה עשוי להיות מביך ואפילו הרסני.

תצטרפו מוקדם לשיחה

בדיוק כפי שהייתם מגיעים מוקדם לראיון רגיל, כך כדאי להגיע גם לראיון וידאו כמה דקות לפני שהוא אמור להתחיל. זה לא מקצועי להשאיר מראיין מחכה בחלון השיחה. 

תביטו תמיד לתוך המצלמה

עכשיו הגענו לראיון עצמו. אחת הבעיות בישיבה מול מצלמה, היא חוסר היכולת למקד את המבט במתבונן בכם, באופן טבעי. כאשר האדם שמדבר איתכם לא נמצא בחדר, קל יותר לתת לעיניים לנדוד. כדי להימנע מכך, יש להביא תמיד למצלמה, במקום לכיוון המסך. תשתדלו לא להסתובב יותר מדי, שמרו על יציבה טובה ושבו עם גב זקוף.

תשמרו על קור רוח

אל תיבהלו אם החיבור שלכם מתנתק, או אם הוא לא יציב ואתם נשמעים מקוטעים. המראיינים מבינים שלפעמים צריך להתמודד עם בעיות טכניות, ובעיקר רוצים לראות אתכם נשארים רגועים. הצורה בה אתם מגיבים כאשר דברים לא מסתדרים כפי שרציתם, יכולה לחשוף המון לגבי היכולת שלכם להתמודד עם לחצים, וזוהי כמובן תכונה חשובה לכל מעסיק.

רוצים לקרוא עוד? >> LANE

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן