עד כמה באמת צריך לדעת אנגלית כדי להתקבל לעבודה בהייטק?

תוכן עניינים

עבודה בחברת הייטק היא מחוז נפשם של ישראלים רבים המעוניינים להיכנס לשוק הרווחי מאוד, אבל לחלקם יהיה מחסום שאולי מצטייר להם כבלתי עביר: הדרישה לאנגלית בשפת אם. אז עד כמה באמת צריך את זה כדי להתקבל להייטק? ובכן, חובה, אבל…. חברות ההייטק אינן חברות שבדרך כלל פונות לשוק הישראלי, אלא שהן משקיעים ברחבי העולם, ובעיקר בסין וארה"ב. על כן – כל השיח הפנים והחוץ ארגוני מתנהל באנגלית. עם זאת, צריך להבין שהמונח "שפת אם" מאוד מלחיץ, ולכן גורם לאנשים לחשוב שאין להם את היכולת להגיע לרמה המספקת. אז זה לא מדויק.

שפת אם זה בסה"כ כינוי לאנגלית שוטפת. אממה, יש לקחת בחשבון שהשיח שאתם תצטרכו לנהל תמיד יהיה כזה הסובב סביב אותם הנושאים. על כן, אין באמת צורך בהבנה של כל מונח ולהבין כל ביטוי, אלא לשלוט בתוכן שאתה קשור אליו. אז זה כבר נהיה קצת פחות מלחיץ… אז על איזה נושאים בדיוק אנחנו מדברים בהייטק? איך לומדים לדבר חלק באנגלית על הנושאים האלו?

כאשר אתם תלמדו את ההכשרה שלכם, אתם תלמדו להשתמש בהמון מונחים שהם אלו שאתם צריכים להכיר. אנשי שיווק דיגיטלי למשל, מכירים מצויין את כל עולם התוכן שלהם גם בשפה האנגלית, וזה משהו שלפני הם לא הכירו. מונחים כמו SEO, PPC, ROI, Conversion, Segment ועוד. להערכתי, לאדם מן השורה אשר קורא שורות אלו (וכזה שלא בא מתחום השיווק הדיגיטלי) אין מושג מה אומרים כל המונחים האלו. אז האם אותם אנשים אין מקום בעולם הזה? ממש לא… גם אנשי השיווק שקוראים את שורות אלו, ומבינים כל מונך בלי בעיה – לא ידעו בתחילת דרכם את המשמעויות שלהם.

אז בשלב הראשון, נחשפים ומתחילים להכיר את עולם המונחים תוך כדי למידה. בהמשך, אתם תחשפו אליהם שוב כאשר תלמדו נושאים יותר נקודתיים דרך מדריכים באנגלית. בהתחלה זה יהיה מאוד קשה, אבל לאט לאט אתם תזהו שהמילים מוכרות ושאוצר המילים שלכם עשיר יותר (אבל בתחום שלכם). כדי לשפר את הרמה עוד יותר, אנחנו ממליצים על הטריק הבא: ראו מדריכים הקשורים לעולם התוכן שלכם ביוטיוב כשאתם צופים בערוצים שהם בכוונה באנגלית. אתם תרוויחו ככה פעמים. גם תתמקצעו טוב יותר, אבל גם תחשפו לעוד אוצר מילים באנגלית שרלוונטי אליכם וככה תמשיכו להשתפר. בשלב מסויים, אתם ממש תבינו טוב מה אומרים לכם. כשתהיו בשלב הזה, אני ממליץ לעבור לצעד הבא:

לטובת השיפור האולטימטיבי, ההמלצה שלנו היא להמשיך באותו הקונספט של למידה דרך הדרכות בשפה האנגלית, אבל הפעם תריצו את מהירות הוידאו לכפולה. ככה אתם תשמעו שיחה מהילוך מהיר, מה שיהיה בהתחלה קשה להבין. אבל כשתסתגלו, אתם כבר תחשבו שקצב רגיל הוא קצב איטי ומשעמם. אבל מה? זה בדיוק קצב הדיבור הרגיל של הקולגות שלכם. בשיטה הזו, אתם תגיעו לרמה בה שיח רגיל הוא שיח הכי פשוט להבנה.

בסוף התהליך, אתם תהיו לכל הפחות חצי מוכנים לסטדרנט המתבקש. בצעדים הפשוטים שהצגנו, תוכלו להתמקצע בשיח באנגלית בתחום העבודה שלכם, וזה כבר יהיה ממש טוב ומאוד קרוב למה שאתם צריכים בפועל. בשלב הבא, אתם תצטרכו לשפר את היכולת שלכם לנהל שיח שוטף + לכתוב באנגלית לפי הכללים הנכונים. השיח כדי לתרגל שיח שוטף, אני ממליץ לכם לשפר את הביטחון העצמי שלכם בדיבור באנגלית. אם יש לכם פרטנר כלשהו שתוכלו לדבר איתו, זה יהיה מצויין. אך במידה ואין לכם – זה הטריק שאנחנו ממליצים:

בחרו כמה שירים באנגלית שאתם אוהבים, אפילו כאלו שאתם לא מכירים את המילים שלהם בעל פה, אלא אוהבים את הלחן שלהם או שהם נורא אופנתיים ברגע זה. חפשו את השירים האלו ביוטיוב יחד עם המילים שלהם (סטייל קריוקי). עכשיו, תתחילו לקרוא את המילים ולנסות להתחיל לזמר אותם עד שממש תצליחו לשיר בקול רם את המילים באופן נכון. באמצעות התרגול הזה, אתם למעשה תפתחו את הביטחון העצמי שלכם כי אתם ממש תדברו באנגלית בכל רם. במידה ויהיו כמה מילים שלא תבינו אותם – אז תגשו לגוגל טרנסלט ותבררו מה המשמעות שלהם, ככה על הדרך נעשה גם שיפור ביטחון ושיפור אוצר מילים.

ככה אתם יוצרים תהליך שצריך להיות קבוע. אנחנו מתחייבים לכם שבתוך מספר חודשים – אתם תשפרו פלאים את האנגלית שלכם. ועכשיו, כשצברתם אוצר מילים + ביטחון בדיבור, כל שחסר לכם הוא ללמוד את עולם התוכן של הנישה בה אתם עוסקים (כמו הדוגמה של שיווק דיגיטלי), והשפה שלכם כבר תהיה ברמה גבוהה. בנוסף כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל לעבודות מומלץ לשלוח קורות חיים באנגלית, גם אם לא אתם כתבתם אותם תוכלו להיעזר בחברת תרגום המעניקה שירותי תרגום מקצועיים כמו אקסיומה (XIIOMA). ולתרגם את הקורות חיים שלכם מאנגלית לעברית. כאשר תגישו קורות חיים באנגלית הרושם הראשוני שתצרו אצל משאבי אנוש או הבוס לעתיד יהיה שונה מאשר זה אם הקורות חיים שהגשתם היו בעברית. ההצעה שלנו: עם הכלים האלו תוכלו לגשת לראיונות עבודה. האם שם אתם תעברו לשלבים הבאים אחרי שתנהלו עם המראיין שלכם שיחה באנגלית? זה כבר משהו שאתם תוכלו לספר לנו בהמשך. בכל מקרה have a good luck! 

אהבתם את הכתבה? >> SETUP

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן