איך לבחור קורס תכנות

תוכן עניינים

היו היו פעם זמנים, בהם מעטים בלבד היו אוריינים, דהיינו ידעו קרוא וכתוב. אותו ידע היה שמור לאליטות והיווה כוח משמעותי בידם ויתרון יחסי עצום על פני כלל האוכלוסייה. כיום, רובה המוחלט של החברה יודע קרוא וכתוב, אך מעטים בלבד, אותה אליטה עשירה בעלת יתרון יחסי מובהק, היא זוהי הבקיאה בשפת התכנות. שכבת האליטה היא של בוגרי קורס תכנות.

קורס תכנות

הדרך לרכוש את אותה אוריינות מודרנית, את אותו ידע תכנותי, הוא בעזרת קורס תכנות. סביר מאוד כי בעתיד הלא רחוק קורס תכנות יהיה קורס בסיסי שיועבר כבר בבתי הספר, לכלל התלמידים. אולם זהו עוד לא המצב וקורס תכנות עודנו מוצר נדיר יחסית המשרת אך ורק את אלו המתעסקים בהיי – טק ובעולמות המחשוב.

אם כן, קורס תכנות הוא השער אל עולם התכנות. אולם לא כל קורס תכנות יביא אתכם בשערי ההיי – טק והידע הנחשף. על קורס התכנות להיות קורס מעולה ומקצועי. להלן נפרט אודות פרמטרים אליהם חשוב לשים לב בבואכם לבחור קורס תכנות.

שפות תכנות

פעולת תכנות הינה פעולת כתיבה, בה אנו כותבים למחשב פקודות אותן הוא מתרגם לפעולות חישוביות. הפקודות נכתבות בשפה ייחודית, בשפת תכנות. 

קיימות כיום מספר לא מבוטל של שפות תכנות, חלקן נפוצות יותר וחלקן נפוצות פחות. השפות כולן נמצאות על הסקאלה שבין פשטות לבין יעילות. שפות מדויקות יהיו כאלו בהן הכתיבה מסובכת וקשה יחסית אך התכנות בהן יעיל, מהיר ומדויק. שפות פשוטות יהיו אלו בהן כתיבת הקוד פשוטה יחסית אך הרצת הקוד צפויה לקחת זמן רב יותר ולהיות כבדה יותר.

לשפות השונות יתרונות יחסיים בעולמות תוכן שונים. שפת HTML, למשל, מעולה לכתיבת אתרים. PYTHON מובילה בתחום ה-DATA SINCE. JAVA חזקה במיוחד בפיתוח משחקים והרשימה נמשכת.

בבואכם לבחור קורס תכנות, חשבו מדוע אתם רוצים לדעת לתכנת וממילא איזו שפה הכי כדאי לכם לבחור. זהו השלב הראשון בבחירת קורס תכנות.

רמת ידע

כשם שלימוד שפה זרה יתחיל בלימוד אותיותיה, מילים בסיסיות, כללים דקדוקיים וכדומה ולא תוכלו ללמוד במיידי טקסטים ארוכים ומורכבים, כך גם לימוד שפת תכנות נבנה באופן מדורג -אריח על גבי לבנה. מכיוון שכך, ככל שאתם מתחילים, חשוב לבחור בקורס תכנות בסיסי המתאים לרמתכם ומתחיל מהיסודות.

מחיר

אם קורס התכנות יסייע לכם להשתלב בהייטק, אתם צפויים להשיב את עלויות הקורס במהרה כבר במשכורות הראשונות שלם. משכך, אל תוותרו על קורס מסוים רק כי הוא קצת יקר יותר מהאחרים.

לסיכום

בחירת קורס צריכה להתבסס על השפה הרצויה ועל הרמה. אל תתנו למחיר הקורס לקבוע עבורכם. בהצלחה!

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן