לימודי רפואה בחו"ל

תוכן עניינים

המחסור ברופאים בארץ והצורך שרק הולך לגדל לא באמת משנים דבר מה בקבלת ההחלטות בישראל – כאן, כדי ללמוד רפואה, אתם תצטרכו לעבור מבחני מיון מתישים שבפועל לא מעידים על יכולות אישיות כאלו ואחרות. על כן, ישראלים רבים פשוט בוחרים לוותר על לימודי רופאה בארץ, ולחפש אלטרנטיבה בחו"ל. מה שמעניין הוא השכיחות של התופעה – יותר מכל רופא שלישי בישראל(!) למד בחו"ל. נתון שקשה מאוד לעכל בשל חוסר הרופאים בארץ. הסיבות של למה באמת לא מאפשרים ליותר סטודנטים בישראל ללמוד רפואה הם על גבול הקונספירציה, והמצב בארץ לא באמת תורם לשיפור התדמית הזו. אבל זה גם לא מה שאנחנו רוצים להתרכז בו כעת. אנו נסקר את תהליך לימודי הרפואה של ישראלים בחו"ל.

לימודי רפואה ברומניה

רומניה היא משכנה של כמה מהאוניברסיטאות עם בתי הספר לרופאה הטובים באירופה. ישנם רופאים, מנתחים, רופאי משפחה, מומחים וחוקרים ישראלים רבים שלמדו ברומניה את לימודי הרפואה שלהם. אחת הסיבות לכך שרומניה הינה יעד חביב על ישראלים וזרים נוספים ממדינות אחרות, נעוץ בכך שהמדינה מעניקה תיעדוף לסטודנטים ממדינות זרות ומאפשרות לימודי רפואה באנגלית. תוסיפו לכך את יוקר המחיה הנוח ברומניה, בעיקר בהשוואה לישראל אבל גם למדינות אחרות באיחוד האירופי, והרי לכם סביבה מעולה ללימודים בארץ זו.

אז קצת על מה שמחכה ללומדים רפואה ברומניה: ברומניה יש מוסדות רפואיים הממוקמים בכל רחבי המדינה. עם זאת, איכותם משתנה ממוסד אחד למשנהו. ברומניה יש 18 אוניברסיטאות ציבוריות עם 5 בתי ספר לרפואה ולמעלה מ-80 בתי חולים כולל בתי חולים אוניברסיטאיים, בתי חולים אזוריים ובתי חולים מחוזיים. על כן, בסה"כ יש מבחר מאוד מכובד למקומות שבהם תוכלו להגיש את מועמדותכם לקבלה ללימודי רפואה. אז מה בעצם צריך בשביל להתחיל ללמוד רפואה ברומניה?

תנאי קבלה ללימודי רפואה ברומניה

כדי להתחיל ללמוד רפואה ברומניה, עליכם לעמוד בדרישות מאוד צנועות. הדרישות עשויות להשתנות בהתאם לאוניברסיטה ולהתמחות שלה, אך הדרישות הכלליות כוללות:

– תעודת בגרות;

– הוכחה לשליטה בשפה האנגלית;

– הוכחת ידע של הכירות עם מחשבים;

– ראיון עם קצין קבלה;

– בחינת כניסה רפואית (הכוללת ביולוגיה, כימיה ופיזיקה).

– בולט בהעדרו – מבחן בסגנון פסיכומטרי ממיין ומטיש.

לימודי רפואה בליטא

להבדיל מהלימודים ברומניה, הלימודים בליטא נחשבים איכותיים יותר. עם זאת, אנו רוצים להדגיש כי רופא הוא רופא, כך שמבחינתנו זה לא צריך להיות השיקול המרכזי. אממה, בליטא יש דברים נוספים להציע. מדובר באחת המדינות היותר יפות באירופה, עם שפה של תרבות, פנאי, בילויים, חיי חברה, אוכלוסיה נעימה ובכלל, המקום מבחינה סוציו-כלכלית משגשג יותר. במדינה יש מעט תושבים, כארבע מיליון אזרחים, אך השטח שלה גדול פי 3 משל ישראל. לזה תוסיפו את העובדה שחצי מיליון תושבים גרים בעיר הבירה וילנה – מה שהופך את ליטא למדינה מאוד רחבה שלא מרגישים בה צפיפות ודוחק.

לימודי רפואה בליטא מציעים מספר מסלולים ביניהם מסלול רפואה בו שש שנות לימודים. מסלול רפואת שיניים ורוקחות מסלול של חמש שנות לימודים. ישנם לימודי רפואה בשפה האנגלית, אבל פרט לזה – לסטודנטים הזרים יש קורסים ללימודי ליטאית כדי שיהיה להם קל יותר להשתלב במדינה. הליטאים עושים זאת בעיקר כי הם רוצים להשאיר את הזרים האיכותיים בתוך הארץ בתום לימודי הרפואה. בפועל, בהינתן בכך שאתם לא דוברי ליטאית, אז אתם תוכלו ללמוד רק במקום אחד שמלמד את התואר באנגלית בליטא – באוניברסיטה של קאונאס (שם של עיר בליטא).

כיום ישנה אוניברסיטה אחת בליטא המציעה תכניות לימודים באנגלית לסטודנטים מכל העולם. באוניברסיטה ממוקמת בעיר קאונאס, עיר גדולה במיוחד. באוניברסיטה לומדים כמה מאות סטודנטים זרים מדי שנה, וגם סטודנטים מישראל.

אהבתם את הכתבה? >> גלו עוד בGLU

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן