סובלים מחולדות בבית? הנה כמה פתרונות

תוכן עניינים

בכדי להיפטר מחולדות, חשוב קודם כל לזהות אותן. לכן, בשלב הראשון, חשוב שתערכו בדיקה יסודית אשר מטרתה היא גם לזהות את נוכחות ה"פולשים" וגם לנסות להבין באיזה מסוגי הפולשים מדובר – מה שיאפשר לכם בשלב הבא, להיפטר מהם בצורה יעילה.
חשוב מאוד לערוך בדיקה דקדקנית בכל הבית, לפתוח ארונות ולסרוק אותן באמצעות פנס, לחפש חורים בקירות, להזיז מכשירים חשמליים ובאופן כללי לחפש כמה שיותר סימנים אשר יכולים להעיד על הימצאות מכרסמים בבית ובפרט חולדות כמו: סימני צואה, ריחות של שתן, חורים, סימני כרסום על גבי אריזות מזון, קולות ורעשים מחשידים ועוד..

מה עושים עכשיו?
אם הגעתם למסקנה שיש לכם חולדה או חולדות בבית, חשוב שתפעלו במהירות – כידוע, חולדות עלולות לנשוך, להפיץ מחלות ובנוסף, גם לפגוע ברכוש.
יש 2 דרכים מרכזיות לפעול כנגד החולדות – הראשונה, היא לנסות וללכוד אותן בעצמכם – וזאת על ידי הצבת מלכודות שונות ברחבי הבית (יש גם אפשרות לחומרי הדברה ולרעלים ייעודיים, אבל יש לקחת בחשבון שהם מסוכנים ולכן, לא מומלץ להשתמש בהם).
האפשרות השנייה (והעדיפה במקרה של חולדות), היא להזמין לוכד חולדות מנוסה ומקצועי, אשר יגיע אליכם עם כל ציוד הלכידה הנדרש וילכוד אותן בתוך זמן קצר.
כמובן, שחשוב לבחור את הלוכד בצורה מושכלת ונבונה, כך שאם אתם תרים אחר לוכד חולדות בחולון, חשוב שתוודאו שמדובר בלוכד מקצועי ומנוסה – ואם יש לכם אפשרות לקבל המלצות לגביו, דבר זה יוכל לסייע לכם במידה רבה בקבלת ההחלטה הנכונה.

כיצד למנוע את הגעתן של חולדות?
בכדי שלא תאלצו מלכתחילה להתמודד עם נוכחותן של חולדות, ההמלצה היא לנקוט במספר פעולות:

  • כדאי למפות את הבית מבחינת צנרות, פתחי אוורור או מקומות אחרים דרכם חולדות יכולות להיכנס. יש לאטום את אותם המקומות על מנת לנסות ולמנוע את כניסתן. 
  • אם אתם יודעים על קיומם של חורים או מרווחים שונים כדאי לאטום גם אותם – חשוב להדגיש שחולדה היא אומנם יחסית גדולה, אך היא גם גמישה ויכולה להיכנס גם דרך חורים קטנים.
  • מומלץ כמובן להקפיד על ניקיון ולסגור בצורה טובה אריזות מזון. 

כמובן, שאי אפשר למנוע את הגעת החולדות באופן מוחלט אבל מה שכן ניתן זה להפחית את הסיכויים להגעתן. 

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן