מחפשים עובדים? ככה תייצרו תהליך גיוס גמיש, ממוקד ואיכותי

תוכן עניינים

כבר כמה שנים שמדברים בארץ ובעולם על "עולם העבודה העתידי", שבתוכו שוק עבודה שונה לחלוטין מזה שהכרנו בעבר. נדמה שנגיף הקורונה והשפעותיו הביאו לדחיפת המגמה, וכיום התהליך הזה נמצא בשיאו. כדי להתמודד עם שלל השינויים, ובפרט עם אתגרים אשר מלווים היום כל תהליך של גיוס עובדים, חברות צריכות לחשוב על אסטרטגיות חדשות, כאלה שלוקחות בחשבון את כללי המשחק החדשים.

אחת הדרכים לגייס עובדים כישרוניים ואיכותיים, היא אסטרטגיית גיוס שנקראת rpo (Recruitment Process Outsourcing), או בעברית תהליך גיוס במיקור חוץ. לצורך כך, עסקים משתמשים בחברות, אשר לוקחות על עצמן את כלל הטיפול בתהליך הגיוס שלהם. הן דואגות למצוא ולהציב את העובדים המתאימים ביותר לכל תפקיד או פרויקט, עוזרות לעסקים לגייס באופן יעיל וגם לחסוך כסף.

מיקור חוץ של תהליך גיוס כולל מערך מקיף של משאבי גיוס חיצוניים, מציע שלל מסלולים ותהליכים לכל תרחיש והכי חשוב – מסייע לחברות להתרחב. את יכולים להתאים את מודל ה-RPO שלכם עם סט ספציפי של שירותים כדי לתת מענה ישיר למטרות, לדרישות ולאתגרי הגיוס שלכם. ניתן להגדיל או להקטין את משאבי הגיוס ואת מצבת העובדים בהתבסס על צרכים בשטח, וכך ליצור פתרון גיוס אמיתי מקצה לקצה.

מהם היתרונות של RPO?

  • משפרים את תכנון כוח העבודה, ומגייסים במהירות באמצעות תובנות שוק וניתוח כישרונות.
  • מאתרים ומעסיקים את הטאלנט הנכון עם אסטרטגיות סינון חדשניות, טכנולוגיות גיוס על בסיס בינה מלאכותית ואסטרטגיות מוכחות של מציאת כישרונות ומיתוג מעסיקים. לא מחכים למועמדים שיגיעו אליכם, פונים ישירות לטובים ביותר באמצעות סורסינג.
  • מצמצמים עלויות העסקה.
  • בונים כוח עבודה מגוון, שוויוני ומכיל.
  • מייצרים מאגרי כישרונות עבור מיומנויות שונות.
  • נהנים משירותים של ניהול מועמדים והשתלמויות באופן מיידי, ללא צורך להשקיע במשאבים פנימיים.
  • מפחיתים סיכונים.

מהם דגמי ה-RPO השונים?

יש כמה מודלים שונים של RPO, המתאימים לתחומים שונים או לשלבים שונים בתהליך צמיחתם של עסקים. על מנת להבין בדיוק למה אתם זקוקים, מבחינת תהליך הגיוס שלכם, תתחילו קודם על בזיהוי הבעיות, אשר מפריעות לכם למשוך ולשכור עובדים איכותיים במהירות. לאחר שתזהו את האתגרים, תוכלו לעבוד עם מומחים כדי לקבוע את המודל המתאים לצרכים שלכם. 

אלה כמה דוגמאות למודלים המוצעים בדרך כלל לחברות:

  • RPO מקצה לקצה – פתרון מתמשך המקיף את כל השירותים הכרוכים בגיוס קבוע, לרבות השקעות בטכנולוגיות גיוס. עם מודל כזה תוכלו לחסוך הרבה כסף ולגייס ביעילות את כלל העובדים, אבל הוא גם המורכב ביותר ליישום, מכיוון שהוא נוגע בהיבטים רבים של ניהול החברה.
  • RPO לפרויקט – גישה מקצה לקצה המיושמת על פרויקט ספציפי, כגון השקת מוצר חדש או פתיחת סניף חדש. Project RPO הוא פתרון יעיל אם אתם זקוקים ליתרונות של גיוס במיקור חוץ עבור תהליך מסוים, אך רוצים לשמור על יכולות גיוס פנימיות לגיוס עובדים יום-יומי.
  • RPO סלקטיבי – מטרתו של RPO סלקטיבי לחזק מרכיבים ספציפיים בתהליך הגיוס הפנימי שלכם, ולשדרג אותו. 
  • RPO לפי דרישה (ROD) – אם אתם רוצים להמשיך להתבסס בעיקר על צוותי הגיוס הפנימיים שלכם, יש לכם אפשרות לספק להם עזרה במקרי הצורך. זה מודל שמאפשר הוספת של יכולות גיוס באופן מיידי, ללא שינוי פנימי ניכר או הטמעת טכנולוגיה חדשה.
  • RPO גלובלי – זהו לא ממש מודל, אלא שירות RPO מאוד נרחב, של איתור מועמדים ברחבי העולם. זה רלבנטי בעיקר אם אתם פועלים במקומות רבים בעולם.

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן