איך בוחרים ספק RPO לעסק?

תוכן עניינים

לא פשוט לשמור על מצבת עובדים מלאה ואיכותית לאורך זמן. אפילו אם כרגע אתם מצליחים למשוך כישרונות, ומרוצים מיכולות וביצועי הגיוס שלכם, ככל שהחברה תצמח צפויים לכם שינויים רבים – ואתם צריכים להיות מוכנים למלא שוב את אותם תפקידים, תפקידים חדשים ואפילו זמניים, לפרויקט ספציפי או תקופות שיא.

פה נכנס לתמונה גיוס במיקור חוץ באמצעות חברת RPO, שמסייעת בתהליכי גיוס והעסקת עובדים. הקשר שלכם עם החברה שתבחרו צריך להיות ארוך טווח, כדי שתוכל להכיר לעומק את הצרכים שלכם וללוות אתכם בכל צעד. בחירה נכונה תעזור לכם לשמור על זהות ותרבות המותג, וכמובן תעניק לכם גישה למועמדים מצוינים.

האם אתם צריכים RPO?

בניגוד לעבר, כיום זה נפוץ שעובדים מחליפים עבודה ואפילו קריירה פעמים רבות במהלך חייהם, כך שאתם כבר לא יכולים לקחת אפילו את העובדים היציבים ביותר שלכם כמובנים מאליהם. קחו בחשבון שכל הזמן תצטרכו להשקיע מאמצי גיוס ולאתר כישרונות.

כדי להישאר תחרותי בשוק, כדאי להיות פרואקטיבי בגיוס עובדים, לצפות מראש התפנות של משרות ולנהל מערכי סורסינג בקביעות. אם אתם רוצים לחסוך בעלויות וגם למצוא את המועמדים האיכותיים ביותר בכל פעם שתצטרכו, אתם צריכים ספק RPO, בעיקר אם אתם בתעשייה בה קשה למשוך או לשמר כישרונות מובילים.

שירותים אלה מתאימים גם לעסקים שמצפים להשיג צמיחה מהירה, וזקוקים לכמות גדולה של עובדים באופן מייד,י אבל לא רוצים להקריב את המיתוג שלהם על ידי מיקור חוץ מלא של משאבי האנוש. 

מה מאפיין ספק טוב?

מספק את האנשים הנכונים לתפקיד בזמן שיא – העובדים לא צריכים להיות רק מוכשרים, אלא גם מתאימים לארגון וכאלה שיש סבירות גבוהה שיישארו לאורך זמן.

מכיר את התחום שלך – בכל תחום וענף, מגייסים ומעסיקים מתמודדים עם דרישות גיוס אחרות. 

מייצר אסטרטגיה בהתאמה אישית – אם ספק מספר לכם כי הוא פועל באמצעות אסטרטגיה אחת לכולם, אל תבחרו בו. עליו לענות על הצרכים הייחודיים שלכם, להכיר אתכם ואת המיתוג שלכם.

בעל יכולות גיאוגרפיות נרחבות – אם יש לכם משרדים ברחבי הארץ או אפילו במדינות אחרות בעולם, הספק שלכם אמור להיות מסוגל להתמודד עם זה. בין השאר, עליו להכיר תקנות העסקה ספציפיות לאזור, העדפות תרבותיות ושווקי עבודה.

אז איך בוחרים ספק RPO מעולה לעסק?

כיצד ניתן למצוא צוות איכותי שיוכל לעשות את כל השברים האלה? אתם מוכרחים להתחיל בהכנת שיעורי בית. לפני שאתם בוחרים שותפים לדרך, בצעו את השלבים הבאים:

  • הכירו היטב את תהליך הגיוס שלכם – איך העסק מגייס כרגע? אם אין לכם תהליך מסודר ומתועד, תייצרו אותו לפני תחילת החיפוש. על מנת שתוכלו לבחור, תצטרכו להיות מסוגלים לתאר לספקים השונים מה אתם עושה כרגע, גם אם אתם רוצים לערוך שינויים במערך הגיוס. ספרו על האתגרים שלכם, על ההצלחות ועל הניסיון שצברתם בתחום.
  • תבינו מה הציפיות שלכם – מה אתם מקווים להוציא משיתוף הפעולה? בנוסף לגיוס עובדים, האם יש שיפורי תהליכים או יעדים אחרים שאתם רוצים לממש? מהו התקציב שלכם עבור הספק, כך שיהיה משתלם? תהיו כנים לגבי השאיפות והציפיות שלכם.
  • תכננו מראש את השאלות שלכם – לפני שתיפגשו עם ספקים, תנסחו רשימה של שאלות שאתם רוצה לשאול. תתייעצו עם מחלקת משאבי האנוש שלכם, מנהלי הגיוס ובעלי עניין נוספים בפגישת סיעור המוחות, כדי לחשוב ביחד בדיוק מה חשוב לברר. כמו כן, תחשבו היטב על צרכי הגיוס של החברה ודרגו אותם לפי סדר החשיבות.
  • תתאזרו בסבלנות – אם בחרתם ספק ואתם לא מרוצים בהתחלה, חשוב לתת זמן לתהליך ההטמעה שלו. אל תהיו חסרי סבלנות, כי לפעמים לוקח זמן לדברים להתחבר ולהסתדר. ויתור מוקדם מדי על האסטרטגיה הוא גורם מוביל לכישלון בעבודה עם RPO.
  • תמיד תהיו מוכנים לשינוי – גם אם יש נדמה כי פיתחתם אסטרטגיה חזקה, אתם צריכים להיות מוכן לבלתי צפוי. תכינו את עצמכם למקרים ותרחישים שונים, כדי לגבש דרים להתאמת האסטרטגיה לשינויים. כדי שתוכלו לשמור על יציבות ולצמוח, אתם צריכים להיות גמישים, לשתף את כל הגורמים בהחלטות ולעבוד בהרמוניה להשגת המטרות המשותפות שלכם.

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן