איך אפשר לחסוך כסף?

תוכן עניינים

לפעמים, הדבר הקשה ביותר בחיסכון כספי הוא להבין מאיפה אתם מתחילים. הרבה אנשים מתקשים להביט למציאות בעיניים, לא משקיעים בגיבוש ידע פיננסי חשוב ומתחמקים ממעקב אחר מצבם הכספי. זה לא חכם, לא ממש בריא ובטח שלא מועיל.

קיימות דרכים רבות לחסוך כסף, להשקיע בחוכמה ולייצר משאבים למימון צרכים ורצונות. אתם יכולים לפתוח פקדון בנקאי כמו פקדון קרמבולה המבוקש ורבים אחרים, לבחור קופת גמל להשקעה, להעדיף פוליסת חיסכון של חברת ביטוח או לשלב בין כמה כלים שונים. כל אלה יכולים להיות פתרונות מתאימים, אבל קודם כל, אתם צריכים להבין כיצד התנהלות כלכלית נכונה יכולה לעזור לכם לחסוך.

תהיו מודעים להוצאות שלכם

הצעד הראשון כדי להתחיל לחסוך כסף הוא להבין כמה אתם מוציאים. תעקבו אחר כל ההוצאות שלך, גם הקטנות ביותר. כלומר, כל כוס קפה, פריט ביתי וחשבון שאתם משלמים צריכים להיות רשומים. אתם יכולים לרשום את ההוצאות עם עט ונייר, בגיליון אקסל או באמצעות אחד הכלים הייעודיים ברשת. 

ברגע שיש לכם מספיק נתונים, תתחילו לארגן אותם לפי קטגוריות, כגון דלק, מצרכים ומשכנתא, ותבינו כמה אתם מוציאים על כל דבר. כדי לוודא שכללתם הכל, תבחנו לעומק את חשבון הבנק ופירוט האשראי שלכם.

תתכננו תקציב שכולל גם חיסכון

ברגעו שתדעו כמה ועל מה אתם מוציאים בחודש, תוכלו להתחיל ליצור תקציב. התקציב שלך להתבסס על ההוצאות ביחס להכנסות שלכם, כדי שתוכלו לתכנן קדימה ולהגביל הוצאות מיותרות. הקפידו לקחת בחשבון הוצאות המתרחשות באופן קבוע אך לא כל חודש, כמו תחזוקת רכב. בתקציב, תפנו מקום גם לחיסכון, ותשאפו לשים בכל חודש סכום כסף קבוע בצד.

תמצאו דרכים לקצץ בהוצאות

אם אתם לא מצליחים לחסוך, אולי הגיע הזמן לקצץ בהוצאות. זהו דברים לא חיוניים, כמו בידור והזמנת אוכל, שאתם יכולים להוציא עליהם פחות. חפשו גם  דרכים לחסוך בהוצאות החודשיות הקבועות שלכם, כמו ביטוח הרכב או תוכנית הטלפון הסלולרי שלכם. רעיונות אחרים לקיצוץ הוצאות כוללים:

  • פעילויות בחינם – חפשו בידור או אטרקציות בחינם, או בעלות נמוכה.
  • חיובים חוזרים – בטלו מנויים וחברויות במועדונים שאתם לא צריכים, במיוחד אם הם מתחדשים אוטומטית.
  • אכילה בחוץ (או הזמנות) לעומת בישול בבית – תשתדלו לבשל כמה שיותר, ותשמרו את המסעדות לאירועים מיוחדים.
  • תחשבו לפני שאתם קונים – כאשר יש להם חלק לרכישה, ואתם לא בטוחים שהיא חיונית, חכו רגע ותשקלו מה לעשות.

תגדירו יעדי חיסכון

אחת הדרכים הטובות ביותר לחסוך כסף היא להגדיר מטרות. תנסו להבין למה חשוב לכם לחסוך – הן בטווח הקצר (שנה עד שלוש שנים) והן בטווח הארוך (ארבע שנים או יותר). לאחר מכן תעריכו לכמה כסף תזדקקו וכמה זמן עשוי לקחת לכם לחסוך אותו.

  • מטרות נפוצות לטווח קצר – קרן חירום (שלושה עד תשעה חודשים של הוצאות מחיה), חופשה או מקדמה עבור רכב.
  • מטרות נפוצות לטווח ארוך – מקדמה על בית או פרויקט שיפוץ, חינוך או פרישה.

מעבר לדברים החשובים, תגדירו תמיד גם מטרות קלות יותר להשגה עבור משהו מהנה ולא שגרתי, כמו סמארטפון חדש או מתנות לחג. הגעה ליעדים קטנים יותר – והנאה מהתגמול שעבורו חסכתם – יכולה לתת לכם דחיפה פסיכולוגית, להפוך את התמורה של החיסכון למיידי יותר ולחזק את ההרגל.

תקבעו את סדר העדיפויות הפיננסי שלכם

בקביעת יעדי החיסכון, עליכם להתחדש בסדרי עדיפויות וצרכים. לדוגמה, אם אתם יודעים שתצטרכו להחליף את הרכב בעתיד הקרוב, כדאי להתחיל לחסוך כבר עכשיו. תקפידו לקחת תמיד בחשבון יעדים ארוכי טווח – חשוב שתכנון הפרישה שלכם לא ייפגע בשל צרכים מיידיים. 

תבחרו את הכלים הנכונים

כבר הזכרנו כמה מכלי החיסכון הזמינים בשוק, אבל איך בוחרים? תבדקו היטב את כל אפשרויות החיסכון וההשקעה, לטווח קצר וארוך, ותשקלו את הגורמים השונים: עמלות, שיעורי ריבית, סיכון, כמה מהר תצטרכו את הכסף וכו'. כך תוכלו להרכיב תמהיל, שיעזור לכם לחסוך בצורה הטובה ביותר למטרות שלכם.

תעקבו אחר הגידול בחיסכון שלכם

תבדקו את התקציב שלכם, היעדים ומצב החיסכון, כדי לעקוב אחר ההתקדמות שלכם מדי חודש. זה יעזור לכם לא רק לדבוק בתוכנית החיסכון, אלא גם לזהות ולתקן בעיות במהירות. 

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן