כיסוי לטלית ותפילין – מה מומלץ לרכוש ?

תוכן עניינים

כשמדובר בכיסוי לטלית ולתפילין ניתן לומר שכמעט כל יהודי סוחב איתו נרתיק לטלית. הוא עושה את זה בשביל לשמור על הטלית מכל לכלוך או מכל נזק אחר. הוא עושה זאת גם בגלל שזה מנהג ישראל. בנרתיק של הטלית יש חשיבות גדולה מאוד של מתן כבוד ולזכור את הקדושה הגדולה אשר יש בהנחה של טלית. אם הייתם רואים אנשים אשר מסתובבים עם הטלית והתפילין בצורה גלויה, בלי נרתיק, זה היה משום ההצהרה שלהם שאין בטלית או גם בתפילין שום חשיבות יוצאת דופן והם לא חשובים יותר "מסל הקניות" בסופרמרקט ולפיכך הם לא ראויים להיות מכוסים. זאת גם הסיבה שזה לא ראוי ולא מכובד בכלל להכניס את הטלית שלכם אל תוך שקית של ניילון פשוטה במקום אל נרתיק מותאם אל הטלית אשר מיועד לשם כך. אין בזה משום כבוד לדבר קדוש כטלית. חשוב ממש לתת את הכבוד אשר ראוי לטלית ואל התפילין והדרך הכי ראויה לעשות את זה, היא בעזרת מציאה של נרתיק אל הטלית אשר הולם לשם כך.

באיזה חומר נבחר?

אפשר לרקום או לתפור על כיסוי לטלית ולתפילין או נרתיק מכל סוג חומרי ומכל דבר ובכל שם אשר תרצו. מרבית האנשים בוחרים  לרקום על הנרתיקים לטלית אשר עשויים מבד קטיפתי, אבל יש גם כאלה אשר מוכנים ויכולים להוציא סכומים של כסף גדולים יותר ולבחור בנרתיקים אשר עשוים מעור של בהמה טהורה. תיקים מעור, יקרים משמעותית מכל השאר, אבל ביחד עם זאת, הוא אכן בעל מראה מהודר ויוקרתי מאוד. כמובן שהנרתיק אשר עשוי מעור הוא מושך את העין יותר וקשה מאוד שלא להבחין בו. גם על הנרתיקים לטלית מעור אפשר לרקום כל מה שתרצו. יש חנויות אשר מתמחות בנרתיקים אשר עשויים מעור ושם אפשר למצוא מבחר ענק מאוד של דוגמאות. בנוגע אל השאלה מה רוקמים על הנרתיק? יש כאלה אשר רוקמים את המילים "טלית" ו"תפילין" ויש גם כאלה אשר רוקמים את ראשי התיבות של השם שלהם ואת שם המשפחה, או את השם שלהם הפרטי בלבד. 

כיסוי לטלית ותפילין

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן