חימום תת רצפתי על מים

תוכן עניינים

למרות שברוב האיזורים במדינת ישראל ימי החום גוברים בכמותם על ימי הקור, החורף עדיין לא פוסח עלינו. חימום לבית חשוב לא רק בשביל התחושה שלנו אלא גם עבור הבריאות שלנו ושל בני משפחתנו. קיימות כיום שלל שיטות לחימום הבית, כשאחת מהן היא חימום תת רצפתי על מים. סוג חימום זה הפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות בגלל היתרונות הרבים שטמונים בו. אז מהו חימום מתחת לרצפה, איך מתקינים אותו ומדוע כדאי לעשות זאת?

חימום תת רצפתי על מים – מה זה?

רדיאטורים, מזגנים ומפזרי חום הם דברים שאנחנו יכולים לראות בעיניים ולהבין כיצד הם פועלים. אך חימום תת רצפתי אינו כזה- הוא חבוי מתחת לרצפה ועל כן קשה לנו להבין כיצד הוא עובד. למעשה מדובר במערכת פשוטה למדי. מתחת לרצפה מתקינים רשת של צינורות אליהם ניתן להזרים מים. בעת הפעלת משאבת החום, מוזרם לצינורות המים אוויר חם אשר מחמם אותם. מה שמצליח לחמם את הרצפה ובעקבות כך- את החלל כולו. ניתן להתקין חימום תת רצפתי על מים מתחת לרצפת חלל מרכזי, חללים ספציפיים או בכל הבית. ניתן להפעיל אותו באמצעות כמה מתגים פשוטים, להתקין טיימר וכדומה- ממש כמו עם כל סוג חימום סטנדרטי אחר.

איך מתקינים מערכת חימום תת רצפתי מבוססת מים?

כדי להתקין מערכת חימום תת רצפתי מים מתחת לרצפה שלכם, יש מספר שלבים שצריך לבצע. השלב הראשון הוא תכנון של המערכת. הדבר כרוך ביצירת תוכנית שתתבסס על החלל הקיים ובה יהיה מפורט איפה ימוקמו הצינורות כדי להבטיח חימום אידיאלי לחלל שלכם. כל בית יצריך תכנון מעט אחר כדי להתאים את עצמו לגודל החדר. את השלב הזה עושה כמובן איש מקצוע, כך שהוא יוכל לוודא שהתכנון נכון ושמערכת החימום התת רצפתי תפעל כראוי ובצורה בטוחה.

השלב הבא יהיה הכנת הרצפה לקראת התקנת הצינורות. אם הבית כבר מרוצף- שלב זה יהיה כרוך בהסרת הריצוף הקיים והתקנת בידוד כדי להגן על הצינורות מפני רטיבות. לאחר מכן יהיה ניתן להתחיל בהתקנת הצינורות על פי התוכנית שנקבעה מראש. דבר זה עלול לקחת זמן, תלוי בגודל החלל. את הצינורות מחברים אל המערכת המרכזית שתשלוט על זרימת המים אליהם.

לאחר ההתקנה איש המקצוע יעשה בדיקה בכדי לוודא שהמערכת תקינה ואין נזילות. הוא יעשה זאת באמצעות הזרמת מים למערכת לפרק זמן מסוים ואיתור בעיות כאלה ואחרות. אם הכל תקין- ניתן להתקין ריצוף מעל מערכת החימום.

בסוף התהליך איש המקצוע יחבר את מערכת החימום התת רצפתי למערכת החימום של הבית, אם זה לדוד קיים או דוד נפרד. לאחר מכן תוכלו להתחיל להשתמש בחימום תת רצפתי מתי שתצטרכו!

מדוע כדאי להתקין חימום תת רצפתי מבוסס מים?

אחד היתרונות העיקריים של מערכות חימום מסוג זה הוא שהחום מתפזר באופן שווה בכל חדר, וזאת בניגוד לשיטות אחרות בהן יש התמקדות באיזורים מסויימים. סיבה נוספת היא שמדובר בשיטה הירוקה והאקולוגית יותר- יש שימוש מופחת בחשמל ואנרגיה בעת שימוש בחימום תת רצפתי. שיטה זו גם חוסכת במקום מאחר והיא לא מצריכה שטח פנוי בחלל. בנוסף, מדובר במערכת קלה מאוד לתחזוקה- היא לא צוברת אבק ואין צורך לנקות אותה.

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן