איך לבחור נעלי ספורט לריצה?

תוכן עניינים

הידעתם שלנעלי ריצה יש יכולת השפעה עצומה על הביצועים? מהי נעל הספורט המושלמת לריצה? קלת משקל ומינימליסטית או כבדת משקל עם ריפוד לתמיכה? כיום ישנם סוגים רבים של נעלי ריצה בשוק. חקרנו ובדקנו במיוחד בשבילכם מהי צריך לדעת לפני שקונים זוג נעלי ריצה חדשות.

נעלי הריצה מיועדות למטרת הגנה מפני פציעה בזמן הריצה. הן אמורות להיות כמה שיותר קלות, נושמות ולספק בלימת זעזועים בשביל לשמור על כפות הרגליים נינוחות ומוגנות. יש הרבה מותגים שונים של נעלי ריצה לבחירה, אבל הם בדרך כלל מתחלקים לאחת משלוש קטגוריות: ניטרליות, יציבות ובקרת תנועה. בחירת נעל ריצה תהיה גם תלויה במבנה כף הרגל, בהתייחסות לפציעות או מצבים אחרים הדורשים תמיכה מיוחדת. חשוב לדעת איזה סוג של רגליים יש לך ועל איזה סוג משטח אתה תרוץ.

להלן סוגי נעלי הריצה:

נעלי ריצה ניטרליות

זוהי נעל הריצה הפופולרית ביותר. הנעל עצמה קלת משקל ויש בה הבדל בין גובה העקב לגובה קצה הבוהן, דבר שעוזר משמעותית בבלימת זעזועים והשפעה על זריזות ומפרקים. זה מאפשר לקשת כף הרגל להישאר מיושרת עם העקב, דבר המאפשר יותר יציבות. לנעל ניטרלית יש איזון בין ריפוד, גמישות ויציבות , כך שכף הרגל יכולה לנוע כמו שהיא תוכננה בטבע שלה. חשוב לציין שישנם סוגים שונים של רצים עם צרכים שונים ולכן אם אינכם בטוחים איזה סוג של רץ אתם אז כדאי להתייעץ עם הרופא או לקנות מחנות המתמחה בנעלי ריצה כמו Runners World או REI.

נעלי ריצה יציבות

ההבדל העיקרי בין נעליים הוא בדרך כלל בסוליה – עד כמה היא עבה, עד כמה היא רכה וסוג הגומי בו משתמשים. סולייה עבה תספק הגנה רבה יותר מפני זעזועים, בעיקר על משטחים לא אחידים ותרפד את כפות הרגליים בזמן נחיתה או המראה של כפות הרגליים. למשל אם אתה רץ על משטח קשה כמו אספלט, אז נעלי ריצה עם יותר ריפוד ויציבות כמו Brooks Adrenaline GTS 17 זה מה שאתה צריך.

נעלי ריצה עם בקרת תנועה

נעלי ריצה עם בקרת תנועה עוזרות למי שרץ להישאר יציב ולשפר את שיווי המשקל במהלך האימון ,על ידי מדידת ה"הליכה" ותרגום המידע הזה לסט הוראות מותאם אישית עבור נועל הנעל. נעליים אלו מציעות רמה חסרת תקדים של התאמה אישית, שכן כל נעל מכוילת בנפרד לתבנית הצעד הספציפית שלך. הם גם משתמשים בחיישנים כדי למדוד פגיעת רגל כדי לתת משוב על אופן הריצה.

ישנם מספר יתרונות לריצה עם נעלי בקרת תנועה. נעלי בקרת תנועה מאפשרות לרץ להפעיל את השרירים בצורה הרבה יותר יעילה. משמעות הדבר היא שרצים יכולים לבנות זיווגי שרירים ולתקן חוסר איזון שרירים שיכול להוביל למניעת פציעות. נעלי בקרת תנועה גם מעודדות את ההליכה הטבעית של הפרט, מה שטוב למפרקי הגוף וליציבתו, ומניעת ריפיון שרירים. 

 

אבל עם כל נעלי ריצה צריך להתאים גם בגדי ריצה וספורט, אז אנחנו נחסוך לכן את העבודה הקשה ועכשיו אחרי שלמדתם איך לבחור נעלי ריצה שיתאימו לכם הגיע הזמן להכיר את JUV. מי שלא מכיר את החברת בגדי הספורט לנשים המצויינת הזאת צריך להכיר! עם מבחר ענק של טייצים, טופים, חצאיות ובגדי ספורט נוספים בעיצוב שיפיל אתכם מהרגליים! תיכנסו עוד היום לאתר ותכירו את הבגדי ספורט השווים ביותר.

אהבתם את הכתבה? >> conception.co.il

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן