מה לעשות אם שכחת את המפתחות בבית?

תוכן עניינים

כולנו היינו שם בעבר: עומדים על מפתן הדלת, מושיטים יד לכיס שלנו ואז… מגלים שהמפתחות שלנו לא עלינו (תרת משמע)! הפאניקה האמיתית מתחילה כשאנחנו קולטים שאנחנו נעולים מחוץ לבית. אז מה עליכם לעשות כאשר אתם שוכח את המפתחות שלך בבית? הנה מדריך מקיף שיעזור לך במצב הזה.

שלב 1: הישארו רגועים

זה בטוח ילחיץ אתכם, במיוחד אם אתם ממהרים או עם שיש לכם לו"ז צפוף. אבל חשוב לזכור להישאר רגועים. פאניקה לא תפתור את הבעיה, אבל להתחיל לנהל את הסיטואציה בראש צלול יכולה לעזור לכם למצוא פתרונות יעילים.

שלב 2: האם באמת איבדתם את המפתח?

לפני שמתחילה הפאניקה, הקדישו כמה רגעים כדי לבדוק שוב את הסביבה שלכם. האם אתם בטוחים שהשארתם את המפתחות שלכם בתוך הבית? תבדוק את כל הכיסים שלכם, בתוך המכונית שלך ותרוקנו את התיק. יכול מאוד להיות שאתם תמצאו אותם בחיפוש חוזר.

שלב 3: יש דרך אחרת להיכנס לבית?

אם אישרתם שהמפתחות אכן נמצאים בבית, תבדקו אם יש דרכי גישה וכניסה אפשריות אחרות. זה לא נדיר שאנשים משאירים בטעות דלת אחורית או חלון לא נעולים. עם זאת, אל תנסו לפרוץ לבית של עצמכם אם זה אומר פגיעה ברכוש או גרוע מכך לסכן את עצמכם.

שלב 4: צור קשר עם מישהו שיש לו מפתח רזרבי

שלב זה יהיה תלוי אם אתם גרים לבד או עם שותפים. אם אתם גרים עם שותפים או בני משפחה, ייתכן שהם מחזיקים מפתח רזרבי. באופן דומה, ייתכן שנתתם מפתח רזרבי לשכן או חבר מהימנים. שתכירו –  תמיד כדאי שמישהו אחר יחזיק מפתח רזרבי לאירועים כאלה. צרו איתם קשר והסבירו להם את המצב.

שלב 5: התקשר למנעולן

אם מיציתם את כל האפשרויות האחרות, השלב הבא הוא ככל הנראה פריצת דלת. תוכלו ליצור קשר עם מנעולן כדי שיתן לכם שירות. מנעולנים מאומנים ומצוידים כדי לעזור לך להחזיר את הגישה לביתך, אך עם זאת – וודאו שאתם קוראים למנעולן מהימן ומורשה כדי למנוע הונאות או נזק פוטנציאליים.

שלב 6: הפקת לקחים

לאחר שתפתרו את הבעיה שאתם נמצאים בה עכישו, כדאי להפיק מזה לקח לנקוט בצעדים כדי למנוע חזרה על האירוע בעתיד. אתם יכולים לתת מפתח רזרבי למישהו אמין (וזמין), או לשקול מערכות כניסה ללא מפתח לבית (כמו קודן). אתם יכולים גם לשים מפתח קבוע בתיק שהוא תמיד שם בלי קשר למפתח שאתם נושאים אתכם, או להחביא מפתח חירום איפשהו בסמוך לבית (אבל לא במקום מובן מאליו כמו מתחת לשטיח).

פעולהשלב
לא להיבהל, לקחת נשימה עמוקה ותתחילו להתמודד עם המצב כשאתם רגועיםשלב 1: שמירה על רוגע
בדקו שוב בכל המקומות האפשריים אם המפתחות שלכם באמת לא עליכםשלב 2: אישור המצב
חפשו חלון או דלת האחורית שניתן לפתוח בצורה בבטחהשלב 3: נסו דרכים אלטרנטיביות
פנו לבני משפחה, שותפים, שכנים או חברים שיש להם מפתח גיבוי לביתשלב 4: יש למישהו מפתח ריזרבי?
אם אף אחד מהאפשרויות האחרות לא עבדו, חייגו למנעולן מקצועישלב 5: חייגו למנעולן
חשבו על דרכים למנוע מצב כזה בעתיד, כמו להשאיר מפתח גיבוי אצל מישהו או להשתמש במנעול דיגיטלישלב 6: הפקת לקחים

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן