איך מתקנים מושבים שקועים? טיפים מבעל מקצוע

תוכן עניינים

חשיבות ריפוד הכורסא

הכורסא מהווה את אחד הרהיטים החשובים בבית, והיא אמורה להעניק נוחות מרבית, פינוק, ואפילו להוות תוספת משמעותית לעיצוב הסלון. הכורסאות הן לרוב די גדולות ומאסיביות ומגיעות בכל מיני צבעים, צורות וחומרים כמו כורסאות עור, כורסאות בד, וכורסאות לייקרה.

בגלל שהכורסאות נמצאות במקום כל כך מרכזי בסלון, הן באות לידי שימוש גם על ידי ילדים ואפילו על ידי בעלי חיים, ולכן, צריך לדעת לשמור עליהן מפני נזקים כמו לכלוכים ושפשופים שעלולים להוביל בהמשך לקרעים. כל התחום של ריפוד כורסא קפץ מדרגה לאחרונה ויש מגוון רחב של אפשרויות עבור כל כורסא וכך גם בריפוד כיסאות. 

כיצד נשמור על ריפוד הכורסא שלנו בעצמנו?

רצוי להתייחס אל הכורסא כאל פריט עיצובי יקר שיש לטפחו ולפעול לניקויו בתדירות גבוהה. זאת, על מנת למנוע היווצרות של בלאי אשר יוריד מערכה של הכורסא ואף יהפוך את חלל הסלון למיושן וחסר כל אסתטיות. אחת הדרכים לשמירה על כורסא שעשויה מעור, הוא להשתמש בצבע לעור או שמן מיוחד על מנת לשמרו, ולבצע את חידוש הכורסא בדומה לחידוש ספות אשר יעשה בצורה מקצועית.

כמו כן, בעזרת ריפוד כורסא תקופתי היא יכולה להאריך שנים, להיראות חדשה בכל עת, ולהוסיף בצורה משמעותית גם לנוחות וגם למראה של הסלון. דבר חשוב נוסף שרצוי לעשות בשגרה הוא ליצור תוכנית עבודה של כל כמה ימים בו מתבצע ניקוי קבוע של הכורסאות בבית, כולל הורדת כתמים, ניקוי אבק ולכלוכים שהצטברו בחריצים ובמקומות נוספים.

בכך, נוביל לירידה משמעותית בנזקים שיגרמו לכורסא בעתיד ונמנע את הצורך בהחלפת ריפוד. אם יש כתמים קשים, נצטרך להיעזר באנשי מקצוע אשר מחזיקים בחומרי ניקוי ייעודים לחידוש הכורסא.

דגשים לריפוד כורסא עם עור

כמו כן, ריפוד עור באופן כללי דורש יותר תשומת לב ומדובר בנושא שלם של חומרים הנמרחים עליו ומוזרקים לתוכו. בעת  כדי לשמור על הברק שלו, למנוע סדקים וקרעים ולהאריך את חייו. עם זאת, כאשר הולכים על ריפוד כורסא מעור, אפשר אפילו למצוא ריפודים מרשימים שלא יסתירו את החומר היוקרתי. 

ריפודים חדשים כיום למעשה לא גורעים מהכורסא, אלא משדרגים אותה והופכים אותה למשהו יותר עדכני ולכזאת שמחזיקה הרבה יותר זמן. את הריפודים אפשר להחליף אחת לתקופה על מנת לחדש את המראה של הסלון בפרט, וכל הבית בראייה רחבה יותר. אין הכרח להחליפם לעיתים קרובות כלל, אלא אם אנו רואים שהם דורשים תחזוק מיידי.

סיוע של אנשי מקצוע לתחזוק ריפוד הכורסא

יש כיום חברות רבות שעוסקות בתחום של ריפוד כורסא או ספות. החברות יכולות להגיע עד לבית כדי להתקין את הריפוד, או לקחת את הכורסא אליהם ולעבוד על הכורסאות בצורה טובה יותר. גם אם לכורסא יש מושב לרגליים, הריפודים כיום יוכלו להתמודד עם תיקונם. מספר חברות גם עוסקות בהחלפות של חומרים בכורסא כמו עץ ומילוי למושב שקוע, לפני שהן מתקינות את הריפוד. זאת על מנת לחזק את הבסיס של הכורסא ולהעניק לה מראה חדש יותר. 

חשוב לדעת שתיקון של ריפוד כורסאות הוא משהו שצריך לבצע באופן מיידי. עם טיפול נכון ניתן להאריך את חיי הכורסא ולהעניק לבית אפשרויות עיצוביות רבות. היתרון הוא שאת רוב הפעולות לתיקון ריפוד הכורסא אנו נוכל לעשות בעצמנו עם כלים וחומרים שניתן לרכוש באופן עצמאי בחנויות לדברים לבית.

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן