איך לבחור נכון חנות חיות

תוכן עניינים

החזקת ותחזוקה של בעלי חיים

כל מי שבוחר לגדל חיית מחמד בבית, מודע מן הסתם לעובדה שמעבר לחברה ולחוויה שבכל הסיפור, ישנה גם טרחה ברמה כזו או אחרת, וצורך לרכוש ולספק לחיית המחמד את המזון הדרוש לה, את הציוד הנכון ואת כל מה שהיא בעצם צריכה למען בריאותה ולמען איכות חייה.

בחנות חיות יש מגוון מאוד רחב של סוגי מזון, ועלינו לשים לב מה אנחנו מעוניינים לקנות. המגוון הרחב ביותר של מזון לחיות קיים לכלבים מאחר וזוהי חיית המחמד הנפוצה ביותר. סוג מזון נוסף קיים לחתולים, ולאחר מכן נמצאים עוד סוגי המזון לבעלי החיים במגוון מעט קטן יותר לחיות פחות נפוצים אך מקסימים, כגון, מכרסמים מכל הסוגים, תוכים ודגים.

כמו כן, בחלק מהחנויות קיימת היום אפשרות של הזמנה ומשלוח של המוצרים עד אלינו הביתה. רצוי לברר עם החנות הקרובה לביתנו אילו שירותים היא מציעה ומה ניתן לרכוש. בחנות לבעלי חיים יש סדרך כלל מבחר גדול של מאכלים וציוד למגוון בעלי חיים, כגון: כלבים, חתולים, דגים, תוכים ומכרסמים כמו שרקנים, אוגרים, ארנבים ושפנים.  

איזה ציוד אנו צריכים למצוא בחנות לבעלי חיים?

כאשר מדובר בכלבים נצטרך לדאוג לקערה עבור המזון וכמובן גם למזון. נצטרך לרכוש גם קולר ורצועה. כדאי לבדוק לגבי מכונת תספורת איכותית שמיועדת לכלבים על מנת שהכלב יהיה תמיד מטופח ומסודר. מומלץ לרכוש לו משחקים מתאימים וכל מה שיעשה אותו מאושר ושמח במחיצתנו.

עבור חתולים יהיה עלינו לרכוש כלים עבור האוכל והשתייה של החתול. כדאי לבדוק שקיים בחנות שנרצה כמה צעצועים שיספקו לחתול הרבה עניין וכיף. יש לקנות לו מזרון מתאים, חול מיוחד לחתולים, מתקני גירוד, מוצרי טיפוח מתאימים, כלובי נשיאה ועוד.

אם מדובר במכרסמים, נצטרך לרכוש עבורם את הכלוב שהוא הבית המתאים להם. ישנו מגוון גדול של כלובים למכרסמים בגדלים שונים ובעיצובים מעניינים. כמו כן, יש לדאוג עבורם למצע מתאים, לנסורת או לחול כאשר הדבר תלוי בסוג של בעל החיים.

כאשר מדובר בציפורים או בתוכים יהיה עלינו לבחור במחסן של חיים את הכלובים המתאימים להם. כמובן שיהיה עלינו לדאוג לזרעים עבורם. אפשר לבחור להם גם זרעים מועשרים בפירות או באגוזים וכאשר מדובר בתוכי גדול ניתן לבחור בזרעים המועשרים בפופקורן.

עבור דגים עלינו לרכוש להם אקווריום שמתאים לסוג הדגים אותם בחרנו לגדל. בנוסף, קיים לדגים ציוד נוסף כמו תרמוסטט, פילטר, מערכת שאיבה וכו' . 

אילו דגשים חשובים קיימים לפני שנבחר בחנות חיות?

ראשית, אין שום דבר מחייב בחנות כזו או אחרת שקנקנה בה, אולם כן תמיד יותר נוח לבחור בחנות קבועה מאחר וניתן לרשום את עצמנו בה ויהיה מעקב אחר הקניות עבור בעל החיים שלנו. במקרים כאלה, נוכל לפקח אחר המזון שאנחנו קונים לו, החפצים, הציוד וגם ניתן יהיה יותר בקלות להחליף דברים שקנינו לו.

עם זאת, חשוב לשים לב בחנות לבעלי חיים כי היחס שאנחנו מקבלים ראוי ונעים, התשובות לשאלות שלנו עבור המוצרים שאנחנו מחפשים נשמעות לנו ראויות והגיוניות. לא נוכל לקבל מצב בו אנחנו מתייעצים עבור פריט או מזון לבעל החיים שלנו ומקבלים תשובות מגומגמות או שנשמעות לנו לא נכונות לבעל החיים שלנו. 

לאחר מכן, נבדוק גם את המחירים שהחנות מציעה לעומת אחרות שבאזורנו ונראה שהמוצרים אותם אנו מעוניינים נמצאים בטווח הממוצע בשוק ולא חורגים מהמקובל.

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן