מחבתות – איך תדעו שזה איכותי?

תוכן עניינים

המחבתות הינן בין כלי הבישול הנפוצים ביותר והשמישים ביותר במטבח. ניתן לבחור מחבתות בנפחים שונים, גדלים שונים, סוגים שונים (למשל נון-סטיק או טפלון). ניתן לרכוש מחבתות במגוון חנויות ובמחירים נמוכים עד גבוהים, אך לא בהכרח מובטחת איכות על חשבון המחיר – הזול עשוי לעלות ביוקר. מעבר לשיקולי המחיר, כיצד מומלץ לבחור את המחבתות שלנו?

איך לבחור מחבתות איכותיות?

מאז תחילת הקורונה, רבים מציפים את השאלה – האם לבדוק פיזית את המוצר בחנות? או לבצע הזמנה אונליין מהאתר? במידה ואינכם בקיאים בגודל המוצר, טיב המוצר ויש לכם שאלות נוספות, ההמלצה היא לגשת לחנות ולבדוק. יחד עם זאת, חלק מהמידע ניתן גם לקבל באתר, הבחירה לשיקולכם.

ציפוי איכותי של המחבת

בשלב הראשון, הקפידו להסתכל על מחבתות ממותגים מוכרים בעלי מוניטין. קיימת חשיבות לציפוי המחבת ואיכותה, שכן מחבת עם ציפוי שאינו איכותי עשוי להיפגם ולהישחק מהר יותר.

מוליך חום?

כאשר מחבת מוליכה חום באופן יעיל ואחיד, הרי שהחום יתפזר בצורה טובה על כל שטח המחבת מהכיריים. הולכת חום הינו מאפיין חשוב מאוד כאשר ניגשים לבחור מחבתות איכותיות.

מחבתות לשימוש חד פעמי?

הזול עשוי לעלות ביוקר לטווח הרחוק – ההמלצה לרכישת מחבת איכותית הינה עמידותה לאורך השנים, השימוש אינו חד"פ. לכן, הקפידו על בדיקת כל הפרמטרים על מנת להימנע מרכישת מחבת בעלת עמידות נמוכה.

סוג המחבת הרצויה

קודם כל, עליכם להגדיר את ייעוד המחבת. למשל, האם מיועדת לטיגון? לצלייה? כאשר תגדירו את אופי המחבת, כך יהיה לכם קל יותר לבחור במחבת שתשרת נאמנה את ייעודה. 

מה זה מחבתות נון-סטיק?

זוהי מחבת שהשכבה העליונה שלה מונעת הידבקות ומאפשרת את היכולת להשתמש בכמות פחותה של שמן, כלומר המזון לא נדבק למחבת וכך הבישול בריא יותר ופיזור החום מתייעל.

מה ההבדל בין מחבת טפלון לבין מחבת נון-סטיק?

למעשה, "טפלון" הינו שם המותג והוא מתאפיין בכך שמזון לא נדבק אליו, לכן השימוש בשמן פוחת בשל רמת חיכוך נמוכה. נון-סטיק הינו שם הציפוי השחור שכולנו מכירים בשם "טפלון". חשוב לשמור על הטפלון כראוי על מנת למנוע שחיקה והתקלפות, שכן אינו חלק ממתכת המחבת עצמה.

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן