אילו אופניים חשמליות מומלצים בשוק?

תוכן עניינים

אופניים חשמליות הם כבר לא מנת חלקם של הספורטיביים בינינו. כלי התחבורה הקל, החסכוני והמהנה הוא לגמרי נחלת הכלל, כמעט מאסט. מעוניינים לקנות אופניים חשמליות מעולים? יש סוגים שונים, למשל אופניים חשמליות ביגפוט. מה זה אומר ומה מומלץ?

הבדלים בין סוגי אופניים

ראשית חשוב להבין שיש הבדלים בפרמטרים רבים בין סוגים שונים של אופניים חשמליות. אחד ההבדלים העיקריים הוא: בטיחות ונוחות הנסיעה או קלילות וגמישות בקיפול. אופניים חשמליות המצטיינים בבטיחות, יציבות, מושבים נוחים ומנועים חזקים, הם בדר"כ מעט כבדים וגדולים יותר. זה מגיע על חשבון הקלילות והגמישות בקיפול.

אז מה מתאים לי?

כמובן, הכל שאלה של צורך. אם אתם מתכננים לנסוע באופניים חשמליות על הכביש, כי חסרים שבילי אופניים מסומנים באזורכם, כדאי שתשקלו אופניים חשמליות ביגפוט. אם אתם מתניידים רבות בתחבורה ציבורית ותצטרכו לעלות לאוטובוס/ לרכבת את האופניים, קחו זאת בחשבון לפני שאתם בוחרים אופניים חשמליות כבדים ומסורבלים יותר. עם זאת, לרוב נמליץ עדיין על האופניים הכבדים אך הבטוחים והנוחים יותר, כמו אופניים חשמליות ביגפוט.

מה זה אופניים חשמליות ביגפוט?

לא מעט רוכבים בטוחים שביגפוט זה שם של דגם. טעות! ביגפוט זה סוג של אופניים חשמליות, שמצוידים בצמיגים עבים ורחבים במיוחד. קוטר הצמיגים הקלאסי של אופני ביגפוט הוא 4 אינץ', לעומת 2.25 אינץ' בלבד באופניים רגילים. עובי הצמיגים מקפיץ את הבטיחות והנוחות של האופניים. הם יציבים יותר, בטיחותיים יותר לנסיעה על כביש ומספקים כמעט חוויה של אופנוע.

לרכוב על הטרנד

הבנו כבר שביגפוט זה לא דגם… כל חברה טובה של אופניים חשמליות (יש כ-20 מותגים שונים בישראל) מספקת מספר דגמים של אופני ביגפוט. 

בנוסף, אופניים חשמליות ביגפוט לרוב נוחים יותר גם בשאר המרכיבים: מנוע חזק יותר, מושבים נוחים יותר, מזלג קדמי כפול גבוה וסבל חזק. עם זאת, בדגמים רבים יש לכך משמעות במשקל האופניים שעשוי לעלות עד 10 ק"ג יותר מאופניים רגילים, נוחים פחות. בנוסף, גם גמישות הקיפול שלהם עלולה להיפגע.

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן