אילו סוגי אתרים יש?

תוכן עניינים

כבר כמה עשורים שאינטרנט הוא מרכיב מאד עיקרי בחיינו, ובכל יום כל אחד מאתנו גולש בעשרות של אתרים שונים, בלי לדעת אפילו שמדובר במגוון מאד רחב של אופציות וקטגוריות – אז אילו אתרים באמת קיימים?ישנם לא מעט סוגי אתרים ברשת וכל אחד משמש ונבנה למטרה אחרת. תחת כל קטגוריה נוכל למצוא כמובן תתי קטגוריות, והעולם הזה רק הולך ומתרחב עם החידושים הטכנולוגיים והרעיונות המקדמים שהאנושות מביאה כל הזמן. 

אתרי מכירות (eCommerce)

ישנם כמה אתרי מכירות אבל העיקרי ביותר הוא אתר איקומרס, אשר מטרתו היא בפועל להוות חנות אונליין למגוון עצום ורחב של מוצרים, מכל סוג. לצד איקומרס נוכל למצוא אתרי מכירה פומבית, איסוף כספים, הרשמה לאיזורי מנויים ועוד. אתרי איקומרס מאפשרים לבעלי עסקים למכור לכל אזור גאוגרפי בעולם ללא שום הגבלה (יש חבלות שילוח לוקאליות וגלובאליות שיודעות לתת מענה לכל צורך). חנות איקומרס פתוח 24 שעוות 7 ימים בשבוע, היא לא מעסיקה צוות עובדים מסביב לשעון, השכירות שלה זולה משמעותית מחנות פיזית (אכן יש "שכירות" לאתרי אינטרנט – כל אתר מאוחסן ב"שרת" המשמש לאחסון הקבצים וניהול התעבורה של הגולשים). אבל הכי חשוב מהכל – אין אינטרקציה עם הלוקוחות והם מוכוונים למימוש עסקה מעצם גלישתם באתר.

אתרי איקומרס איכותיים, שבנויים טוב ויש להם מוצר איכותי עם מחיר הטרקטיבי, יכולים לייצר כמות כסף עצומה כשאין גבול לכמות הלקוחות שהיא יכולה לקלוט בכל רגע נתון (בהתחשב ביכולות השרת שגם את זה אפשר לשפר ולשדרג תמיד בהתאם לצורך). על פי אתר סטאטיסטה, נכון לשנת 2022 – תעבורת הכסף באתרי איקומרס ברחבי העולם עומדת על 4.9 טריליארד דולר!

אתרי תדמית

אתרי תדמית הם האתרים הנפוצים ביותר והם מתאימים לכל עסק באשר הוא. אתרי תדמית פשוטים יותר ברמה הפונקציונלית מאתר איקומרס, אך הם חשובים לא פחות עבור בעל העסק. במחינה טכנית, אתרי תדמית לא ממלאים פונקציות מיוחדות במיוחד, אבל הם כן משמעותיים מאוד לקשרי לקוחות, גיוס לידים והצגת מידע אודות השירותים שהעסק מעניק. מעסקים ועד עסקים גדולים ואף ממשלות – אתרי תדמית משרתים את כל הקשת הכלכלית.

לסיכום

כשאנחנו גולשים ברשת נגלה שיש סוגים מאד שונים של אתרים, בעלי מטרות שונות. באופן בולט ביותר נוכל לראות אתרי איקומרס לרכישה אונליין, אתרי מידע דוגמת אתרי חדשות, וכמובן את המדיה החברתית שמכילה קטגוריות כמו רשתות חברתיות ואתרי היכרויות. 

תגובות;

בְּהֶתְאֵם הינו פורטל תוכן ישראלי המנגיש לקהל הרחב כתבות איכותיות הנערכות על ידי צוות התוכן שלנו להנהתכם. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו כדי ליהנות בכל עת מעדכונים חיים אודות תוכן חדש שעולה לאתר.

דילוג לתוכן